Webdesign, maken of breken?

Webdesign, maken of breken?

Hoe webdesign jouw bedrijf kan maken of breken
Veel websites hebben een langere laadtijd dan 3 seconden.. De eerste indruk van een persoon wordt vaak in 3 seconden bepaald. Dit is tegenwoordig niet meer alleen zo bij personen, maar ook bij winkels, bij het bezoeken van een Facebookpagina van een merk en zeker bij het bezoeken van een website. De bezoeker bepaalt dan aan de hand van jouw website binnen 3 seconden of jouw bedrijf een goed bedrijf is, of niet.

Hoe denken bezoekers over jouw bedrijf als ze voor het eerst in aanraking komen met jouw bedrijf? Draagt jouw website bij aan een betere eerste indruk van jouw bedrijf? Vooral voor nieuwe bedrijven is een eerste indruk erg belangrijk, ze kunnen je bedrijf een enorme boost geven. Het is dus belangrijk dat je website een snelle, maar goede en blijvende indruk geeft aan je bezoekers.

De volgende punten zijn erg belangrijk voor de eerste indruk van je website.

Gebruiksvriendelijkheid
Gebruiksvriendelijkheid en zeker de mobiele gebruiksvriendelijkheid is een van de belangrijkste factoren die het succes van je website bepalen, als je een gebruiksvriendelijke website hebt, is er meer kans dat de bezoeker vaker terugkomt en geïnteresseerd raakt in je producten. Als een bezoeker bijvoorbeeld gefrustreerd raakt tijdens zijn bezoek door slechte gebruiksvriendelijkheid, zal hij sneller de website verlaten. Dit betekent dat je een potentiële klant bent kwijtgeraakt. Dit is dus belangrijk voor elk bedrijf, maar vooral voor nieuwe bedrijven omdat bij nieuwe bedrijven de klant nog geen andere ervaringen met dat bedrijf heeft. Als je wilt dat jouw website opvalt tussen alle andere websites, zul je ervoor moeten zorgen dat je website gebruiksvriendelijk is.

Goed webdesign
Denk je dat het design van je website er niet toe doet? Denk dan nog eens na! Een goed design is essentieel om gebruikers te helpen om makkelijk te navigeren op je website. Goede vormgeving helpt niet alleen om je website gebruiksvriendelijk te maken, maar zorgt er ook voor dat potentiële klanten echte klanten worden en je producten kopen. Zelfs als je geen producten online verkoopt kan een goed design je nog steeds helpen. Je website kan meerdere doeleinden hebben, het kan een manier zijn om contact te leggen met je klanten, of een manier voor klanten om onderling contact te hebben, maar het kan ook een blog zijn. Naar welke pagina wil jij je bezoekers leiden? Een goed design kan daarbij helpen.

Aanpak
Wat is je plan als nieuw bedrijf? Wil je één klant krijgen? Of wil je veel klanten krijgen? Wil je terugkerende klanten hebben? Hoe wil je je eerste klanten gaan bereiken? Wat is je marketingstrategie in het algemeen en is er iemand die je hiermee kan helpen? Het is immers duurder om een expert te vragen om je problemen op te lossen als je ze al gemaakt hebt, dan om een expert te vragen voordat je problemen hebt.

Als je begint met het opbouwen van een bedrijf moet je nadenken over hoe je contact wilt hebben met klanten en hoe je de aandacht van je klanten vasthoudt. Als een potentiële klant voor het eerst in contact komt met je bedrijf via je website, zorg er dan voor dat je website en goede eerste indruk achterlaat. Zorg ervoor dat je website jou goed vertegenwoordigt en dat je aandacht van de klant niet kwijtraakt. Heb je hulp nodig? Vraag dan de steun van onze professionals die de ervaring hebben om jouw eerste indruk goed te maken. Dit zorgt er ook voor dat jij meer tijd hebt om dingen te doen waar jij goed in bent. Het is een win-win situatie, die er uiteindelijk voor zorgt dat je klanten een betere eerste indruk hebben en jouw bedrijf succesvol zal maken.