Zoeken

☆ SEO teksten schrijven

☆ SEO teksten schrijven

Hoe schrijf je goede SEO teksten?

Het schrijven van goede SEO teksten is waar elk ondernemer die aandacht geeft aan de vindbaarheid van de website, aan denkt. Met goede SEO teksten kun je namelijk veel voordelen uit halen.

Hoe schrijf je goede SEO teksten en heb je hier ervaring voor nodig om het te kunnen doen? In dit artikel vertel ik wat het belang is van goede SEO teksten en hoe je dit kunt schrijven.

SEO teksten schrijven

.
Waarom is het schrijven van goede SEO teksten belangrijk?

Zoals je misschien al weet, is Google de grootste zoekmachine in de wereld. Het is dan dus belangrijk om op Google gevonden te worden. Maak jouw website vindbaar door goede SEO teksten te schrijven op jouw website.

Schrijven van SEO teksten is geen eitje om het maar voorop te stellen, want bij het schrijven van SEO teksten komt er namelijk veel bij kijken. Als je het eenmaal begrijpt dan zul je al snel goede SEO teksten kunnen schrijven. Zie hieronder wat er allemaal komt kijken bij het schrijven van goede SEO teksten.

.
Bepaal wie jouw doelgroep is

Bij het schrijven van goede SEO teksten zal je moeten kijken naar jouw doelgroep. Je zult je moeten kunnen inspelen op wat jouw doelgroep intypt als zoekterm. Deze zoektermen zal je dan moeten gebruiken voor jouw SEO teksten.

Wanneer je niet weet wie jouw doelgroep is, dan kun je nooit goede SEO teksten schrijven, en dat is zeer nadelig voor jouw onderneming. Bepaal dus eerst wie jouw doelgroep is voordat je aan de slag gaat met het schrijven van SEO teksten.

.
Uitgebreide teksten maken

Wil je hoger ranken in Google? Dan zou je jouw focus moeten leggen op hoe jouw concurrenten het doen. Bekijk dan bijvoorbeeld de eerste, tweede en derde positie binnen de zoekresultaten van jouw niche. Vaak zie je dan dat de content uitgebreid is geschreven.

Bezoekers die jouw website dan bekijken, zullen aangetrokken moeten voelen door jouw teksten. Hoe je dit doet, is door jouw teksten zo uitgebreid mogelijk te schrijven om echt de vragen die een bezoeker zou kunnen hebben, te kunnen beantwoorden.

Naast dat het uitstekend is om uitgebreide teksten te schrijven voor SEO, is het ook goed voor de bezoekerstijd. Doordat de bezoekerstijd hoog zal zijn, zal Google niet veel twijfelen om jouw website dan een hoger positie te geven en dat is wat je zou willen. In een ander artikel vertel ik je meer over hoe je jouw bezoekerstijd kunt verhogen.

.
Vermeld de juiste zoekwoorden in jouw teksten

Het is belangrijk om de juiste zoekwoorden te vermelden binnen jouw teksten. Dit is, omdat Google dan sneller en beter een beeld kan krijgen over jouw pagina. Vermeld je zoekwoorden zoals boerderij in Heerenveen of kapsalon in Utrecht, terwijl jouw pagina daar niet over gaat, dan zul je dat heel gauw moeten veranderen :D. Geef Google namelijk een beeld waardoor ze jouw pagina beter kunnen crawlen oftewel scannen.

Vermeld zoekwoorden waarop jij wilt scoren, niet te vaak waardoor het spammy lijkt. Google houdt er namelijk niet van als je het algoritme probeert te manipuleren. Het te vaak vermelden van zoekwoorden binnen jouw teksten wordt ook wel gezien als Black Hat SEO. Dat is een vorm van SEO wat tegenstrijdig is met de richtlijnen van Google.

Wanneer je de richtlijnen van Google opvolgt, dan maak je gebruik van White Hat SEO.

.
Schrijf interessante content

Hmm… Voor eenieder is dat anders en daarom zou je de interesse moeten baseren op wat jouw bezoekers intypen in Google. Wanneer je weet waar jouw bezoekers naar zoeken, dan kun je gemakkelijker content schrijven wat zij willen zien.

Neem als voorbeeld een webdesign bureau. De doelgroep van een webdesign bureau zijn alle ondernemers die online vindbaar willen worden, of die een online visitekaartje willen laten maken.

Wanneer je weet wie jouw doelgroep is, dan kun je gemakkelijker jouw teksten op hen afstemmen. Ze zoeken bijvoorbeeld op Google naar ‘beste webdesign bureau in Den Haag’. In mijn teksten zou ik dan dat zoekwoord moeten vermelden en de tekst aantrekkelijk maken om deze bezoeker vervolgens te converteren.

Wat wil een bezoeker zien om vertrouwen te krijgen voor een bedrijf? Een bezoeker wil dan graag weten hoe het bedrijf is opgericht en wie er achter het bedrijf zit, want mensen willen zakendoen met mensen.

Daarnaast willen bezoekers ook weten wat voor meerwaarde ze krijgen wanneer ze iemand inhuren. De meerwaarde benoemen is dus ook weldegelijk een belangrijk aspect in het converteren van een bezoeker.

Nadat de meerwaarde is benoemd, is het ook belangrijk om portfolio stukken te laten zien, en wat de ervaring is van anderen met jouw service of product. Dit allemaal zijn manieren om een bezoeker te converteren, omdat dit interessante content is voor de bezoeker. Daarnaast zullen deze factoren ook een grote rol spelen in SEO, aangezien de content als fijn wordt ervaren door de bezoeker.
.
Ook meer rendement uit uw website? Kijk dan eens op deze pagina

..

043WEB ☆ WEBDESIGN MAASTRICHT
We zijn gespecialiseerd in het bouwen van nieuwe websites en het optimaliseren van bestaande sites. Ruim 15 jaar geleden zijn we gestart als webdesign ondernemers in Maastricht. Intussen zijn we ruim 500 websites verder en zijn we uitgeroepen tot het beste webdesign bureau van Limburg. We houden niet van toeters en bellen maar maken het liefst functionele en moderne websites. Onze toverwoorden zijn hierbij ‘vindbaarheid’ en ‘persoonlijk contact’. Het uitgangspunt daarbij is dat een website een meetbaar toegevoegde waarde moet leveren. Zodoende zijn we ook officieel Partner van Google. Daarnaast vinden we een persoonlijke benadering belangrijk. Goed luisteren en dit vertalen in een website die bij de klant past. We gaan niet voor moeilijke processen, maar onze aanpak is “doe maar gewoon!”



ONZE KLANTEN BEOORDELEN ONS GEMIDDELD MET EEN 9,9!
WhatsApp!